midnattspromenader

Jag berattade for min van Sara om kommunisten som jag dejtade for inte sa langesen. Hon holl med mig om att det inte fungerade. Du, kan ju inte vara med nagon som har fel om nagot sa viktigt, svarade hon.

Jag har dock tankt efter. Jag har aldrig fastnat for nagon som har samma politiska asikter som jag. Hur jag an forsoker slutar jag alltid med en eller annan av dessa sossar, kommunister eller vanstersnubbar. Jag verkar ha fatt det har med magnetism om bakfoten. Det ar plus och minus som attraherar, inte hoger och vanster. Alternativt ar detta min bestraffning som jag kommer att fa leva med, tills den dagen da jag lar mig skillnaden mellan hoger och vanster da det handlar om orientation.

Kan det vara sa att hogerkillar inte ar tillrackligt farligt rock and roll for min del? Var ar de farliga hogerkillarna (utan att behova besoka Sverigedemokraternas partistamma)? Nej, nu ska jag sluta prata strunt och erkanna.

Jag var pa midnattspromenad igar.

Hemma i soffan for att jag var for sjuk for La Villa Rouge sa horde killen fran
optimala pojkvanner upp. Han som bor granne med mig, pluggar medicin och rostar Sarcozy. Han aker snowboard och hanger garna i Alperna aven om han inte har en fjallstuga. Perfekt. Varfor inte? tankte jag, packade fickan med mitt alarm och gck pa promenad. Det var supertrevligt och franska spraket gick stralande. Daremot pratade min optimala pojkvan ett helt annat kroppssprak an jag. Blaa! Det varsta av allt var att han forsokte kyssa mig nar vi sa hejda. Blaa! Det ar da jag ar glad att vi ar i Frankrike och jag snabbt kan forvandla detta till en puss pa kinden. Till foljd av denna snabba manover slickade han mig pa kinden. Blaaaa!

Det ska banne mig vara fjallstuga med bastu, badbalja och oppen brasa om det ska vara vart det.

image53

image54image55image56

Kommentarer
Postat av: Jessica

"Välkommen till IKEA!" Härligt, härligt, va bara tvungnen att skriva :D Ni såg så fina ut du o Erik :) Har tänkt en hel del på Montpellier, saknar det då o då, vilken oslagbar tid. Bisoous

2007-12-10 @ 21:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback