den sista synden

Det finns sju dodssynder. Alla kanner vi till dem. Alla har vi sett filmen Seven. Jag tanker dock fortsatta forsoka vara en utbildande blogg (ibland atminstone... eller en gang i inlagget ett valdigt ofransk blogginlagg). Har kommer det.

Hogmod
Vallust
Girighet
Avund
Frosseri
Vrede
Lattja

Jag da, som filosoferar tillracklig mycket for att ha en blogg har dragit slutsatsen att det aven borde finnas livssynder. Av dessa tillampar jag ingen for jag har precis slutat med min sista livssynd.

Jag roker inte, jag dricker inte, jag snusar inte och jag knarkar inte. Vi antar att jag varken ater fett eller socker (for all del ater jag det, det ar lite svart att undvika, men inte speciellt mycket) och jag har till och med varit singel sedan jag kom till Frankrike (en munk skulle alska mig). Till raga pa allt  tog alltsa dessutom min kombo ifran mig den sista ohalsosamma vanan haromdagen - salt.

- Lotta, du konsummerar en enorm mangd salt, sa hon och konstaterade att den andra burken med salt var halvtom. Sjalvklart. Med varken cigaretter, fett, socker, eller cannabis blir livet ganska trakigt om man inte ens far salta maten. Ordentligt. Fast min kara Julia har ratt och jag som inte kan leva i mittemellanvarlden (jag ar i Frankrike. Lagom finns inte har) har avsagt mig saltet. Min sista livssynd.

Det var ett sorgligt farval. Men mitt hjarta kommer tacka mig.

image50

Kommentarer
Postat av: Hokamo

Very impressed!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback