Att ragga: Fyra gyllene regler

1. I Frankrike nar man ska ut och ta en drink, fika tillsammans, luncha eller liknande sager man att man ska ta ett glas. Detta ar ett forslag man far avvisa relativt ofta som tjej. I princip finns det lika mycket hundbajs pa gatorna som det finns raggare (se inlagget Ta i trä för Guds skull...). Igar nar jag var ute och promenerade gick jag forbi en man pa gatan som borjade prata med mig. Ignorerande fortsatte jag att ga, snarare med en konversation med mp3-spelaren an med snubben. Vill du ta ett litet glas nagon dag, froken? Jag hade i princip sprungit forbi honom, totalt inne i mitt, sa att han far ropa fragan efter mig. Det var nog darfor han uttryckte sig som han gjorde. Han insag att han inte skulle fa ga ut med mig for att dricka ett glas, men om det bara var ett litet glas, sa kanske. Ack sa fel han hade.

2. Pa utestallet som jag var pa i onsdags kommer det fram en annan kille som tydligen sett mig forr. Kommer du ihag mig? Han berattar darefter hela min livshistoria (eller atminstone att jag var utlandsk, att jag hade en blond kompis och att jag var pa Fizz en gang). Nagot som han egentligen hade kunnat gissa sig till, men som Lotta faller for. Vi kanske hade en flortande historia pa Fizz den dar gangen. Tusan. Jag har alldeles for manga flortande historier. Han fick dansa lite med mig atminstone.

3. En gang nar jag var pa dejt med en kille (en helt vanlig frasch sadan) hade han pa sig mjukisbyxor. Lite vagat for en forsta dejt enligt mig. Mjukisbyxor ar perfekt for den tredje... tidigast... Det ar inte hela varlden dock. Mjukisbyxor kan jag acceptera. Det jag inte kan acceptera ar om detta par mjukisbyxor ar desamma som killen har malat lagenheten i och darfor har malarfargsflackar. Det blev inga fler dejter.

4. Pa tal om avslappnat. Kommentarer fran snubben pa bilderna. Jag tycker om blommor... Tycker du om blommor... Finns det blommor i Sverige... Du vet... Det ar bra att se manniskor...Ungefar lika bra som att röka exotiska vaxter kan man fraga sig.
image64

image63

image62

Kommentarer
Postat av: Steinaramalie

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback