Ta i trä för Guds skull...

Alla har vi tur i nagonting. Vissa har tur i karlek, andra har tur i spel. Jag har inte tur i nagot av detta, men jag hittar min lycka pa andra hall.

Jag har alltid en valdig tur nar det galler hundbajs. Detta ar nagot som Frankrikes gator ar fyllda av, till foljd av att det franska folket varken kanner till ordet koppel eller hundbajspase. Man maste lagga stor uppmarksamhet at var man satter fotterna redan fran det forsta fotsteget utanfor lagenhetsporten. Jag verkar dock ha en speciell kansla for att undvika hundbajs. Antingen for att jag tittar alldeles mycket pa mina fotter nar jag traskar, eller sa ar det ett livsfenomen dar jag faktiskt har tur. Aven om jag inte konstant ser ner at asfalten lyckas jag altid slanga ett oga nedat precis innan jag trampar i klaveret.

Igar var ett perfekt exempel. Jag gick raskt i min egen varld med mp3-spelaren pa hog niva nar jag plotsligt ser mot mina fotter och inser att jag trampat ratt ner i en hundbajsfylld kvadratmeter. Trots detta missode har min fot lyckats traffa den enda formationen av skostorlek 38 dar det inte finns bajs. Fantastiskt. Aven under min sko ar det perfekt bajsfritt.

image57

Hundbajspasestation som finns har och var i Frankrike. Observera bruksanvisningen som ar ytterst nodvandig for de stackars fransmannen.

1. Stoppa handen i pasen
2. Plocka upp avfallet
3. Vand ut och in pa pasen
4. Kasta pasen
- Verkligen?

Kommentarer
Postat av: Millsberry

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback