söndagsmys

Jag sitter framför datorn och andas djupt och sträcker på kroppen i omgångar för att sedan låta den sjunka ihop. Mina lemmar känns som vattenballonger som flyter omkring, sammansatta av skinn och senor.

Det är en skön söndag.

Jag har spenderat dagen med att inte göra någonting, till följd av en hård lördagkväll. Nu har jag dock precis kommit hem från en balettlektion, där jag svettades ur all helgens onyttigheter. Jag vet att morgondagen kommer att föra med sig ny energi.

I bakgrunden hörs Mats Nileskär som leder radioprogrammet P3 Soul på söndagar. Denna skåning har förmodligen Sveriges skönaste radioröst, med en överdriven artikulation i en låg ton. Han pratar långsamt på ett förförande sätt, som om han skulle ha dolda hypnotiserande förmågor. Det är förmodligen därför jag är oförmögen till att stänga av radion. Det gör inte saken sämre att han intervjuar amerikanska soulkungar som låter som om de aldrig gjort annat än att dricka whisky. De har välraspade basröster och talar en bred amerikanska om livet, droger, våld och musik.

Söndagen är komplett...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback