Nyckeln till framgång

Mitt sommarliv har nästan varat i en vecka. Jag njuter för fulla drag genom att ligga i trädgården och läsa skönlitteratur, krama på min hund och äta ur ett välfyllt kylskåp.

Då jag precis har avslutat den filosofiska romanen Sofies värld ligger en annan bok och väntar. Dubbla steg är titeln och är skriven av Malin Persson Giolito (dotter till Leif GW Persson). Jag kommer inte att tycka om den. Den handlar om den framgångsrika kvinnan som lever det glamorösa livet på en affärsjuridisk byrå. Hon åker med i floden av framgång tills den dagen då hon skaffar barn, och världen plötsligt går emot henne.

Den här boken kommer att vara dålig för mig. Jag är nämligen lite för självisk för att låta någon (läs även barn)stoppa mig i mina planer. Förhoppningsvis kommer dock den biologiska klockans tickande att överrösta mina egocentriska tankar tids nog. Framförallt hoppas jag att jag hinner glömma bort boken som jag strax ska läsa om hur framgång inte går ihop med barnafödande.


Kommentarer
Postat av: Kurdishflower

Tack gummsan :)

Postat av: Malin

Har du målat bilden själv? =)

2009-07-05 @ 15:25:57
URL: http://malinminelli.blogg.se/
Postat av: volteir

I en ytlig värld är den ytligaste lyckligast

2009-09-12 @ 13:43:27
Postat av: Tobbe

Dags att uppdatera bloggen Lotta! Hur går det annars då? Själv har jag fullt upp med associationsrätten. kram

2009-10-15 @ 23:35:59
URL: http://www.slipspraxis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback