Ljuva bitterhet

Den här helgen spenderar jag inlåst i min lägenhet tillsammans med min hatade och älskade promemoria. Det är en saftig uppgift vi har tvingats att sätta tänderna i och jag kämpar mig framåt, ord för ord. I själva verket vet jag inte ens vad jag skriver om. Temat är okänt och jag vandrar i främmande marker. Men med insikt efter insikt tvingas jag framåt och innan helgen är över så kommer jag att ha en version i inlämningsbart skick.

Nej, det är inte pmet som jag är bitter över.

PM-skrivandet blev utdraget i samband med besök den här veckan. I början av veckan hälsade min bror och min lillasyster på och i torsdags hade jag min lilla mamma här. Det har varit en mysig vecka i familjens närvaro.

Nej, det är inte familjens besök som jag är bitter över heller.

Torsdagen och fredagen ägnade jag och mamma oss åt shopping i den härliga staden Uppsala. På grund av min sinande CSN-kassa fick jag ett litet bidrag av min kära mor så att hon skulle slippa shoppa ensam. Jag tog henne till diverse affärer och vi hamnade i en underklädesbutik, med fantastiskt roliga underkläder. Mamma gick igång direkt och fyndade bland massor av fina saker. Personligen hittade jag ett väldigt fint set jag också, varpå mamma med glimten i ögat frågar vem jag har att vara fin för. Ingen, svarar jag såklart, för att jag inte har någon. Därefter funderar jag på de senaste fina underkläderna som jag inhandlat som fortfarande väntar i garderoben. Med svansen mellan benen lämnade jag tillbaka underklädessetet och roffade åt mig ett antal tröjor istället.

Jag får helt enkelt fortsätta med fräscha, enkla, Hennes & Mauritzgrejer som alla ser likadana ut. Nej, jag är inte bitter. Inte alls.


Specialerbjudande! Nu kan du köpa 5000-pack av H&Ms förbannade trosor. För dig som är singel och inte har någon anledning att bry dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback