vilse i presidentval

Jag försöker vara allmänbildad. Däri ligger en stor ambition att hänga med i det amerikanska presidentvalet, men jag börjar ge upp. Antingen är svenska källor fruktansvärt vinklade till Baracks fördel, eller så är mer än 40% av den amerikanska befolkningen lika logisk som Tant Råbiff i Glenn Killing på Grands sköna sketch (tittade precis igen på sketchen och insåg fallet inte var lika illa med amerikanarna, men efter det som i media visar oss svenskar kan man se likheterna).

Hur som helst. Jag gör allt vad jag kan för att se igenom Obamas sockersöta goda anseende, alternativt hitta vad 40% av USA ser hon John McCain.

Det som är lite förvånande över Barack skulle man kunna räkna hans åsikter gentemot homosexuella. Han anser att homosexuella inte ska få ingå äktenskap, men att de ska ha rätt till adoption, vilket är en konstig ordning enlig mig. Båda kanditaterna är emot ett vapenförbud vilket såklart är galet enligt en liten svenska som håller för ögonen till amerikansk action.

Hur som helst så kan vi inte sätta oss in helt i debatten. Den är för amerikaniserad för att jag ska förstå. Kulturen är för främmande för att lämna ett gott omdöme. Jag låter det vara, även om mina tant Råbiffsassociationer stör alldeles för mycket för att inte försöka genomskåda Herr Obama. Jag fortsätter jakten på en god McCain.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Diggar din jakt på att vara allmänbildad osv. Tycker dock tuttchocker etc e något du ska jobba vidare med :D





/Lucas A.

2008-10-22 @ 00:09:05
Postat av: Lotta

Haha... vi får får se hur det blir med tuttchocker;) Känns inte som att en allmänbildad tuttblottare riktigt går ihop dock...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback