Förvandlingen

Jag tycker att vissa saker i ett hem ska vara rent. Däribland finns köket och badrummet. Därför är det uppskattat att min lägenhet är nyrenoverad och att mitt handfat är väldigt vitt. Det både är rent och ser rent ut. Vad som däremot ser mindre rent ut är mina händer när jag tvättar dem i det rena handfatet. Det är chockerande att inse hur smutsiga händerna blir efter en dags äventyr. Jag har dragit på mig en dålig ovana till följd av mina smutsiga händer. Jag har skapat ett beteende som mest liknar Maskinisten-killens och jag tvättar mina händer ofta. Alldeles för ofta för att samtidigt uthärda den svenska kylan. Resultatet är fnasiga händer som självspricker och samtidigt ett missbruk av Helosan.

En annan speciell händelse den här veckan var en sömnlös natt. Med tanke på att jag höll på att vända dygnet tänkte jag vända tillbaka det och gick till sängs redan klockan elva - vilket är tidigt för att vara mig. Redo för att inte somna blixtsnabbt hade jag tagit med diverse mindre fängslande juridisk text att roa mig. Jag läste... och jag läste... och jag läste. Men ingen sömn!

När klockan var halv två hade jag läst ut den första boken. Jag tog mig an uppgiften som vi hade till morgondagen och tänkte att efter denna så var det dags att släcka lampan. John Blund hade dock fortfarande inte dykt upp. Jag tänkte efter i sängen och kom fram till att istället för att känna stress på grund av sömnbrist kan jag lika gärna vara effektiv då jag i min säng kände mig fantastiskt kreativ. Jag tog därmed fram nästa bok och läste... och läste och läste.

Klockan fem kom till slut en liten tendens till trötthet och jag slocknade som en sten. Det märkliga är att jag inte ens var trött dagen efter tre timmars trött.

Sömnlöshet och tvångstankar... Var är jag på väg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback