djup perfektionism

I afton har jag dansat balett. Jag var grym ikväll. Jag var gudinnan av perfektionism och gjorde för en gångs skull pirouetterna som en svarv. Därför satte jag mig framför datorn med ambitionen att vara lika glödhet i mitt bloggande. Nu har jag dock spenderat en timme framför detta dokument och inser att det inte blir speciellt hett ikväll.

Allt jag har tänkt på är vatten som finns i diskhon två meter ifrån mig och datorn. Att röra på döfläsket och fylla på vattenflaskan är trots detta inte aktuellt. Jag är lat. Jag sitter här och är oförskämt trött.

Efter en helgs skrivande på min uppsats har mina hjärnceller tagit slut. Det värsta är att jag knappt ens har skrivit på den. Jag har varit konstnär den här helgen och skapat ett verk som är helt fantastiskt. Jag har betraktat en stor bild på en örn sedan jag kom ut från duschen. Jag är besatt av vackra saker...

...vacker dans...vackra bilder... vackra ord... vackra tankar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback