Råd och rön

Häromdagen - igår för att vara exakt -  lyssnade jag på p3. Det var professorn i konstitutionell rätt Tomas Bull som diskuterade Lissabonfördraget. Herr Bull är föreläsare vid Uppsala universitet och min stora idol. Jag skrattar mig igenom alla hans föreläsningar där han går omkring iklädd en knallröd huvtröja med ett stort "Bull"-tryck. Det om det.

En annan dag när jag lyssnade på p3 gästade en snubbe som kallade sig själv Obelix. Enligt radion skulle denne Obelix vara muskelknutte tillika personlig tränare och gav sina råd gällande träning till p3s lyssnare. Han sa bland annat att om man är förkyld så ska man inte träna. Inte ens vid en lätt förkylning.

Jag tror inte på vår käre Obelix. Jag tror tvärtom att det kan vara bra för kroppen att träna även vid förkylning. Att musklerna får mera syre och blodcirkulationen rensar ut de otäcka bakterierna från kroppen. Jag tror att man kan svettas bort en sjukdom. Däremot tror jag att kroppen säger till om den inte vill eller bör träna. Jag hör det på mitt hjärta.

Det är helt enkelt min huskur för kvällen.

...Följ ditt hjärta...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lotta då! Infektionen kan ju sätta sig på hjärtat? :)

2008-11-23 @ 19:24:38
Postat av: Lotta

Äh... Jag har ett hjärta av stål...

Postat av: Lotta

Oj... det har jag kanske inte... vet inte hur jag ska hantera din kommentar bara. Jag ignorerar den - och alla andra "verkliga" och eventuellt "korrekta" metoder. Och fortsätter hoppas på det bästa:P

2008-11-24 @ 21:32:37
URL: http://lottaalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback