oj, vilken stock

I torsdags kväll var jag på Stockholms nation här i Uppsala. De bästa uteställena är de som studentnationerna står för och jag har länge hört att Stockholms nation - Stocken - var den bästa. Problemet är dock att denna hålls på torsdagar och att det är samma kväll som jag svettas i danssalen. Men den här veckan hade vi danslov och jag firade detta med att gå till den omtalade Stocken, och oj vilken Stock!

Det var tydligen stortorsdag och en grym DJ. Min kväll spenderades på små rosa moln. DJn hade med sig en trupp av en saxofonist samt en trumslagare. De röjde ut i fingerspetsarna och njöt lika mycket av sin egen musik, som jag gjorde. Låt på låt var än bättre än den förra och lilla Lotta visste knappt var hon skulle ta vägen i detta hav av underbar house.

Svenska nattklubbar kan tydligen vara bra de också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback