Heja Sverige friskt humör

Här kommer jag med lite kuriosa såhär mitt i veckan.

Financial Times publicerade den 10 April en lista på Europas ledande varumärken, där de tre bästa var svenska Hennes och Mauritz, franska Carrefour och på tredje plats - åter - svenska IKEA. Idag meddelade DN att Carrefour numera även har fått en svensk VD vid namn Lars Olofsson. Sverige i topp alltså. Förmodligen är jag fruktansvärt fjantig, men jag får lite pirr i magen och blir lite extra stolt. Jag går ut på gatan med näsan i vädret och ser mig stöddigt om. Strax kommer jag dock på att alla andra här är lika mycket svenskar som jag är och blir istället väldigt stolt över människorna jag möter på gatan. Jag möter dem med ett litet leende och de ser tillbaka på detta freak som ser glad ut trots storm och snöblask.

Storm var en överdrift. Däremot mötte jag årets första snö idag! Jag sprang omkring som ett litet barn med munnen vidöppen mot skyn för att fånga snöflingor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback