Kroppshår

Igår lyssnade jag till en debatt på p3. De diskuterade kroppsbehåring. Det fanns en tjej och en kille i panelen och de båda var håriga. Killen berättade hur han själv aldrig skulle raka sig, men att håret på en tjej - det ska bort.

Hemska människa, är min första tanke, men inser att jag själv är av samma åsikt, eller, snarare i praktiken. Jag låter ju inte håret växa varken på benen eller i armhålor (för all del, det händer att jag är lat, men tanken är att det ska vara hårfritt). Samtidigt vill jag inte ha en renrakad karl, vilket är fruktansvärt ojämställt, men det är bara att inse. Allt ska inte vara jämställt.

Våra ögon söker efter så skilda könsroller som möjligt, för det är vad som attraherar oss. Kvinnor med stora bröst och breda höften, stora mjuka läppar och långt hår. Männen ska vara stora och muskulösa, manligt håriga och kunna ta hand om oss små flickor. Evolution gott folk. Svårare än så är det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback