mysteriet om dalig munhygien

Efter en veckas sökande av tandtrad har jag äntligen natt mitt mal. Efter att ha vänt upp och ned pa ett motsvarande ICA fragade jag motvilligt personalen (jag tycker inte om att prata franska. Framförallt da jag inte vet hur man säger tandtrad och har inte alltför stor lust att simulera en omgang tandtradning för en halvsöt ICA-kille som jag inte känner).

Han förstod till slut vad jag menade och gjorde mig besviken genom att säga att det inte fanns nagra pa ICAt. Ännu mer besviken blev jag när han förklarade att han inte hade en aning om var de fanns att köpas.

Igar passerade jag dock ett Apotek och insag att där maste det finnas tandtrad. Sa rätt jag hade. Här kunde man hitta tandtrad för 5 Euro! Femtio spänn för lite vaxad trad. Inte konstigt att sa manga fransmän har sa dalig munhygien. Snuskhumrar.

Ytterligare en anledning slog mig när jag pa väg till affären idag traskade förbi ett konditori som lag precis bredvid ett gymnasium. Man kunde nästan förväxla de bada med tanke pa vad manga tonaringar det var inne pa konditoriet!

I Sverige läser vi Karius och Baktus när vi är sma. Och vi köper tandtrad. I Frankrike köper man bantningspiller. Och har daliga tänder.

image90

Kommentarer
Postat av: Andreas

Har du sprungit efter Morgan? :P

2008-01-22 @ 00:49:09
Postat av: Lotta

Nej! Jag har inte sprungit efter Morgan:( Ska uppdatera om mitt kärleksliv nästa gang...

Postat av: Andreas

ok ok...Lycka till :)

2008-01-23 @ 02:36:40
Postat av: becky

hehe dom har många skumma saker för sig, men min pojkvän (från cannes) säger att dom till å med har sånna dära tandtrådsbyglar som är så inne i sverige att använda. har inte sett några därnere, men får väl kolla i helgen, ska ner i två veckor nu

2008-02-05 @ 14:36:55
URL: http://carrieandme.blogg.se
Postat av: Amandusadriana

Very well done site! Please keep up the good work.

2009-03-12 @ 10:21:44
URL: http://amandusadriana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback