i djupet av ett byrokratiskt inferno

Pa försäkringskassans hemsida star det om det lilla europeiska försäkringskortet. Vid uppvisande av detta är man berättigad till samma vard i det Europeiska landet, som dess verkliga invanare. Kalasbra tänker Lotta och gar till läkaren i Frankrike. Men ingen har nagon aning om hur de ska hantera det lilla blaa kortet och hänvisar mig till den franska försäkringskassan.

Försäkringskassan verkar knappt ens ha sett kortet som jag visar upp, utan de far hämta - inte en - utan tva kollegor innan de kan konstatera att det krävs

1.Kopia pa försäkringskortet
2.Kopia pa id-kort
3. Bostadsintyg (efter som lägenheten dessutom inte är skriven pa mig, behöver jag här ocksa
     a) Ett intyg pa att jag bor tillsammans med min kombo. Med hennes signatur, födelsedatum och födelseort, och min signatur, födelsedatum och födelseort.
     b) Hennes id-kort.
     c) El-räkning, tv-räkning, telefonräkning för den fasta telefonen eller dylikt fran de senaste tre manaderna.

Nästa gang jag kommer till receptionen visar jag upp alla dokument som krävs, men blir dock hänvisad till att prata med en tekniker. Jag tar mig en titt pa kön som är betydligt längre än den kvarten som jag hade tid att spendera och tvingar mig själv att atervända ytterligare en gang. Idag samlade jag talamod och gick iväg.

image102
Vi kommer att ta emot Er om 42 minuter. 28 personer väntar före Er.

När jag träffar teknikern visar det sig att mina papper inte duger. Jag maste (till nästa gang) bifoga följande dokument:

1. Recept fran läkaren
2. Kvitton fran det som han har ordinerat at mig.

Herregud.

Frankrike är byrokratiskt.


Kommentarer
Postat av: ida

uscha vad jobbigt. hoppas du fick ditt knark så du kan bli frisk.

ibalnd undrar jag om det hjälper att leka utvecklingsstörd. jag menar många människor är faktiskt tro det eller ej lite rädda för sånna som inte är som andra, och då orkar de inte krångla och vipps så slänger dem pillrerna över dig ^^

Postat av: Mysan

Du har nu lie mindre än en timme på dig att vara med i tävlingen om två par örhängen :)

2008-02-08 @ 23:08:13
URL: http://mysanliljequist.blogg.se
Postat av: Mysan

svar: ja, då är det en annan sak ;P
lite jobbigare för mig som har pojkvän, och förra alla hjärtans dag så var han i lumpen :(

2008-02-10 @ 11:53:44
URL: http://mysanliljequist.blogg.se
Postat av: Paulmaia

Follow your dreams, you can reach your goals.

2010-04-16 @ 15:51:50
URL: http://paulmaia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback