Allt du vill veta om trafikljus

Jag har lösningen till Frankrikes alla problem. Eller, lat oss säga att de problem som finns i Frankrike enkelt skulle kunna lösas. Det handlar helt enkelt om felprioriteringar i budgeten, för jag har aldrig nagonsin sett ett land med sa fantastiskt manga onödiga trafikljus vid övergangsställen. Frankrikes regering verkar vara mer överbeskyddande än den svenska. Resultatet är en far som gar hand i hand med sin treariga son mot rött ljus vid en vältrafikerad bilväg.

Ska vi jämföra detta med svensk alkohollag? När man inte far dricka alls fram till 18 ars alder (nästan 20) och sen när det är dags super vi skallen av oss fredag och lördag varje helg. Nej, lat oss strunta i den jämförelsen.

Det jag vill säga är bara, att om Frankrike skänkte kostnaden av ett trafikljus till varje uteliggare, drägg med hund eller annat slusk, sa skulle dessa vara betydligt färre. Alternativt skulle de kunna skicka försäkringskassefolket eller för övrigt hela Frankrikes administratva organ pa kurs i vilket annat land som helst och se att - där fungerar precis allting!

image104   

Jag har aldrig sett en bil passera här.  

image106

Vid närmare iakttagelse kan man se kättingen som finns runt grinden.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha neeej inte svenska Erik, men däremot är han ju så gryyymt lik amerikanska Erik!! Du vet ju mycke väl vem han e, du måste ju bara hålla med!! :D o till sättet också, kolla filmen säger jag bara, den e riktigt bra annars också :)

Postat av: Jessica

hahaha, ja, har du förträngt honom eller...? ;P han va väl lite på dig, om jag inte minns helt fel..?

2008-02-12 @ 15:49:38
URL: http://www.emochjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback