Lotta den felfria

Jag skulle kalla mig själv en sådan som är bra på andras personliga problem. Jag tycker om att gå in i folks hjärnor, se vad som händer och försöka hitta en lösning på deras bekymmer. Jag tycker om att leka psykolog. När det handlar om mig själv däremot, så behöver jag ingen terapeut. Jag behöver inte prata med någon och jag behöver inte någons hjälp.

Faktum är att det var en nära vän som påpekade det för mig. Som om det skulle vara någon allmänt känt inom min bekantskapskrets. Är jag en sådan som håller mina känslor inne? Igår försökte min granne dra saker ur mig varpå han också förklarade mig som en person som inte berättar om saker. Han frågade huruvida det var jobbigt att inte berätta saker för folk.

Jag har funderat på det. Är det jobbigt att inte dela med mig av mina bekymmer? Det kanske skulle vara bra att prata om jobbiga saker också. Men det känns inte som jag. Jag vill vara osårbar, alternativt vill jag inte vill ta av folks tid. Oj vad det låter tragiskt. Faktum är att det blev betydligt mer tragiskt när människor började påpeka det för mig.

Äh, jag ska sluta fundera och återvända till teorin att jag helt enkelt inte har några bekymmer. Behöver jag terapi någon gång ibland så ordnar jag det själv under en eller annan promenad.

Nu ska jag återgå till mitt tentaplugg och spendera natten med att läsa om regler med fiskal karaktär...


Kommentarer
Postat av: Hemlig

När du hittar din själsfrände kommer du både behöva och vilja ventilera ditt innersta!



Offtopic: God plugg-diciplin du har! Själv så går det riktigt segt just nu och tentorna är här inom några dagar.

Hur gör du för att motivera dig? Iofs är du förstaårselev och man har nog bättre motivation i början av en utbildning...

2008-12-13 @ 02:52:59
Postat av: Lotta

Jag tror faktiskt inte på sådant som själsfränder. Jag tror på kärleken och jag tror att man kan hitta rätt. Men att det på jorden skulle vandra någon och enbart någon som är gjord för mig, tror jag inte finns.



För disciplinfrågan. Te, te och åter te. Msn och facebook är väldigt dåliga för motivationen och därefter är det bara att läsa. Skulle dock inte hålla med om att det är lättare som förstaårselev. Kanske om man kommer direkt från gymnasiet, men jag har glömt både hur man läser och skriver sedan sist!

Postat av: Hemlig

Jag menar inte att det finns en speciell människa på jorden som är predestinerat din själsfrände utan menar som dig kärleken.



Du får se sen när du sitter termin 5 och skall traggla "ungefär" samma saker om det är lika roligt :)

2008-12-13 @ 15:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback