Får jag lov?

Igår var jag på Karlstads kroggala med Maud och Emma. Det var en riktigt trevlig kväll, med vänner, gamla kollegor, och övrigt partysuget krogfolk. Den härliga tiden då jag jobbade på restaurangen Score gjorde sig påmind.

Hur som helst gjorde andra saker sig påminda också, till exempel hur jag som tjej inte kan dansa med någon av det motsatta könet utan att det ska betyda massa saker. Jag hade fantastiskt roligt på dansgolvet och skakade järnet med en gammal kollega. Efter en stunds dansande börjar han fråga om jag har pojkvän eller inte. Någon stund senare frågar han om jag bara ville ha honom - min kollega - som danspartner för kvällen, varpå jag svarar ärligt jakande. Han förklarar därefter att han måste ha missförstått allting och lämnar mig ensam på dansgolvet.

Vad är problemet? Jag skulle gärna vilja dansa med någon - tjej eller kille, utan att för den sakens skull behöva göra mer än så. Men av någon anledning så blir det ofta mer än detta som eftersträvas av min partner - om denne är en kille. Ibland medför livets goda vissa nackdelar.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Kul och se din blogg Lotta och att allt verkar glida på fint. :)



God Jul!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback