Början på ett nytt liv... igen

Nu har tentaplugget börjat på riktigt. På juristlinjen har vi en enda sluttenta som kommer att vara gigantisk. Under fem timmar ska vi visa vad vi lärt oss under terminen som har gått. Jag har bänkat mig med böcker böcker och åter böcker. Problemet är att dessa har en viss tendens att söva mig.

Ett annat problem är regeringsformens åttonde kapitel som beskriver normgivningsmakten. Kapitlet är precis så upphetsande som det låter. Igår när jag utöver mitt seminarium spenderade dagen på biblioteket satt jag med en bok som behandlade detta problematiska kapitel. Men faktum är att normgivningsmakten faktiskt upphetsade mig denna fredagkväll. Det fick mig att hoppa och skutta. Både hoppet och skuttet var dock en följd av att boken åkte i golvet... efter att jag somnat... och tappade greppet om boken.

Hur som helst ska jag ta nya tag i kapitel åtta imorgon - och då grunda med diverse koffeinhaltiga drycker.
 
För övrigt har jag efter en långs tid beslutsångest kommit fram till att det är dags igen. Dags att bli våghalsig, dags att leva ut mina konstnärliga egenskaper... dags att bli rödhårig.



Resultatet gjort av vår seminarielärare Jan Melander i fredags. Pedagogiska anteckningar? Jag saknar min fysiklärare Gus - Carl-Gustav Tengstål...

Kommentarer
Postat av: Hemlig

Bara att kämpa på! Intressant och trevlig blogg du har. Inte så ytlig och plastig som många andra.



Lycka till på tentan!

2008-12-09 @ 00:02:06
Postat av: Lotta

Tack så mycket:)



//Lotta

Postat av: Anonym

jag tycker det ser klart intressant ut på tavlan! måste vara någon typ av mental gigant bakom den...

2009-04-20 @ 22:03:09
Postat av: Lotta

Jag instämmer! Det ser väldigt intressant ut. Det var med all sannolikhet en konstnärlig gigant bakom verket;)

2009-04-26 @ 23:22:18
URL: http://lottaalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback