otrohet

Ytterligare en dag som inte alls gick som jag hade planerat. Jag vaknade relativt tidigt och klockan 09.00 satte jag mig med den tredje och sista delen i Stieg Larssons böcker. Jag var tvungen att sluta vid sextiden ikväll då jag hade en blindfika med en tjej från hemstaden Karlskoga som tydligen också ska studera juridik.

Boken är hur som helst fasligt spännande och jag blir smått irriterad över sådana naturliga behov som toalettbesök. När jag är inne i historien skulle jag till och med helst ignorera telefonen som ringer (om den nu skulle ringa).

- En av personerna är Erika Berger. Hennes älskare är Mikael Blomkvist och hennes man heter Greger.
- I filmen jag såg igår sades att Jag älskar min pojkvän, men varför skulle jag motstå andra frestelser? Varför skulle jag inte få göra det jag vill?
- I p3 idag talades det om en tjej som var polyamorös. Hon hade inga problem med flera relationer samtidigt.

Jag förstår inte otrohet. I vissa fall kan det vara så att man är med fel person och man kan göra misstag. Är man dock kär i någon förstår inte jag problemet. Det handlar inte om att motstå andra frestelser, utan det handlar om att då man är med rätt person så är man också tillfredsställd på alla plan.

I ett förhållande byggd på kärlek är det hans hud jag vill känna mot min. Jag vill att vi ska ha ensamrätt på det vi gör. Jag menar det som mitt kroppsspråk säger honom. Utan krav och utan förpliktelser, men jag vill vara hans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback