Svenskt knark mot utländskt knark

Jag hade födelsedagsfest i lördags. För att göra det lite extra festligt hade jag importerat svenskt snus. Jag själv har provat denna tobaksform, som är förbjuden i övriga Europa, cirka tre ganger tidigare. Det far hela världen att snurra. Rena monstergiftet. Det märkliga är att svenskar använder sig av detta monstergift. De arbetar, de kör bil och de talar med sina barn, utan ens en tanke pa just monstergift.

Pa min fest användes snuset som partydrog trots att jag försökte övertala alla om att det inte har nagot att göra med droger, utan var helt vanlig tobak, varpa jag försöker översätta innehallsförteckningen.

Jag tog tva snus under kvällen. Den första tog jag ur efter tjugo minuter da det snurrade för mycket. Den andra nagon timme senare hade jag i munnen under tio minuter och da var jag pa gränsen till att kräkas. Denna gräns balanserade jag pa hela kvällen...

En fransk vän till mig som hade vinglat omkring hela kvällen - hög av monstergift - hade tydligen ocksa spytt när han hade kommit hem.

Jag är emot cigaretter, snus, alkohol i överdrivna mängder och i princip det mesta som har en dalig inverkan pa kroppen. Följande skriver jag därmed absolut inte för att jag föresprakar hasch eller nagon annan drog. Däremot anser jag det intressant att man kan bli hals över huvudet upprörd över att nagon firar sin fredag med att röka pa, om man själv gar pa monstergift och super skallen av sig minst tva ganger i veckan.

image130

Festen kan börja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback