Kakaopulver... svaret pa alla bekymmer

Jag är arg pa Frankrike. Jag har fatt noja och vill inte göra annat än att baka, Jag tänker därför vara världens bästa kombo och baka chokladbollar till just henne. Supermotiverad traskar jag till affären för att köpa kakao. Men icke icke. Fransmän älskar att baka och när de bakar sa häller de en förpackning färdig chokladkaka i en form. De ställer in den i ugnen och vips sa var det färdigt. Sopor. Antingen sa bakar man, eller sa köper man en chokladkaka i affären.

Nu har jag letat efter kakao i tre olika affärer utan resultat.

Tack och lov hade min kombo en förpackning Nutella som räddade mitt projekt. Igar bakade jag bröd. Hon var da chockad över att man kunde baka bröd utan brödbakningsmaskin. Jag lever i ett land av halvfabrikat (maste dock erkänna att burkköttfärssas är godare än man kan tro).

Däremot sa tittade jag pa franska Idol igar. Det gjorde mig glad. Franska idol väger upp för alla chokladbollar i världen. Dessutom ska jag nu skynda mig ut pa balkongen da solen äntligen har anlänt.

Jag älskar att leva i södra Frankrike. Med eller utan kakao.

image135

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback