Det är jag som är växthuseffekten

Hag har precis gjort en utsläppskalkylering pa DNs hemsida. Jag tänkte att jag skulle ligga relativt bra till. Jag är nämligen den som släcker lampan i köket medan jag gar och hämtar tofflorna i mitt sovrum. Jag atervinner, jag slänger inte min mat, aker varken bil eller buss och sa fortsätter det.

Enligt FN är en hallbar utsläppsniva ar 2050 2 ton koldioxid per ar och invanare.

Världsmedborgaren släpper ut 4 ton koldioxid per ar

Genomsnittssvensken släpper ut 6 ton koldioxid per ar.

Om vi antar att jag inte flög, sa skulle jag förbruka 3,9 ton koldioxid per ar, vilket jag maste pasta är riktigt bra. Fallet är dock sa att jag bor tre timmars flygresa fran Sverige och da jag aker hem minst tva ganger om aret sa ger det mig mellan 10 och 40 timmars flygtid per ar och dessutom 5 extra ton koldioxidsförbrukning per ar.

Jag har förmodligen aldrig förr blivit sa underkänd pa ett test.

image137

Kommentarer
Postat av: Asgeiraida

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback