just en snygg comeback...

Det ar helt fantastiskt. Trots att min blogg varit dod i flera manader har jag fortfarande besokare. Men vet ni vad gott folk - Jag har installerat internet i lagenheten, vilket betyder att jag varken behover betala eller gora en alldeles for lang promenad for att sitta har. Jag tanker ateruppliva bloggen. Antligen.

Det ar markligt. I Sverige brukar det alltid snurra omkring massa konstiga tankar i mitt huvud. Framforallt nar jag promenerar vilket inte hander alltfor sallan. Dessa skumma tankar hamnar normalt sett pa bloggen, men nu daremot ar det franska fraser som snurrar omkring. Dalig bortforklaring. Okej. Det ar bara att borja skriva.

Montpellier ar sig likt. Det finns byggnader som ar sjukt snygga. Omradet Antigone ar sa snyggt sa ni anar inte. Det finns dessutom byggnader som ar helt mogelbelaggna, oftast dar fasaderna ligger lite dolt. Som om att de hoppades pa att ingen skulle se det, och darfor struntar de fullstandigt i att renovera.

Frankrike ar varmt ute och kallt inne. Sola pa balkongen i bikini en Oktoberdag som denna ar inte helt fel. Inomhus ar det daremot tva tjocka trojor som galler. Genom balkongdorren skymtar bla himmel. Vackert, Men inte sa uppvarmande da natterna ar kalla. Sluta hall is i min sang Goddamn it!

Pa vag till min danskola i mandags sag jag en overkord ratta pa vagen. Den flamtade och rorde sina tassar da den fortfarande var lite levande. Dagen efter lag rattan helt platt mot vagen och var totalt mos, som om den hade blivit en del av vagen, men konturerna var fortfarande dar. Jag ska se efter imorgon om den fortfarande ar kvar. Jag haller er uppdaterade.
image38

Usch vilket motbjudande forsta inlagg. Men jag kommer snart igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är för skön lotta. Skönt att ha dig tillbaka här iaf, om än inte hemma. Hur som helst. Kan det har varit så att när du såg råttan där på vägen att du tänkte "Synd att det inte var en fågel?"

2007-10-26 @ 00:03:42
Postat av: Kjartanjuni

Keep the good works comming.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback