om du har ett äpple

Pa vag till min dansskola sa finns det nagra zigenare som under dagarna jobbar med att skura bilrutor. Det finns ett rodljus dar det alltid ar enorma koer. En valdigt bra idé for ovrigt. Bra satt att snabbt tjana pengar, for de som inte har nagra. En gang fragade en av killarna mig om jag hade 50-cent till mat for honom. Nej svarar jag pa rutin. Sjalvklart. I ett liv i Montpellier bli jag valdigt trott pa tiggare.

Oj, vilket daligt samvete jag fick nar jag gick darifran. Han i sina fula klader ville ata den dagen.

En annan dag. Jag hade kopt superbilliga apelsiner pa marknaden inte langt fran mig och gick med en pase apelsiner da en av tjejerna ber mig om att fa en apelsin. Nej, det ar mina apelsiner, svarar jag pa rutin och gar med raska steg vidare.

Aterigen detta daliga samvete. Hon var hungrig. Men jag ar ledsen tjejen. For all del, du har inte mycket och detta kommer formodligen ta ifran mig min plats i himmelen men det ar mina apelsiner! Jag ater pasta fran Lidl normalt sett. Den har dagen skamde jag bort mig sjalv med C - vitaminer i apelsinform istallet for billiga med dryga Lidlkosttillskott och jag koper dem till mig sjalv och ingen annan. Hon ar sakert valdigt hungrig och att betala 600 euro i manaden bara for att forverkliga sina drommar ar sakert langt fran hennes verklighet, men jag har inte jobbat mer an 50 timmar i veckan for hennes skull. Nar jag ar en rik advokat i en framtid sa ska jag aka tillbaka till Montpellier och kopa henne ett par pasar apelsiner.

image44

Vilken tur att jag inte ar religos. Jag skulle hamna i helvetet direkt.

Kommentarer
Postat av: Dochomeschool

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback