mysa pa franska

Alla svenskar pratar om ordet lagom och hur fantastiskt det ar. Det jag daremot saknar ar en oversattning av verbet mysa och adjektivet mysigt.

Nu ar det namligen snart dags att mysa. Atmintone om jag far som jag vill. Jag erkanner for en gangs skull att jag ar desperat efter en pojkvan. Sa fort jag ser nagon pa gatan granskar jag honom topp till ta for att dra en slutsats om det kan vara pojkvansmaterial eller inte. Detta ar en valdigt dalig metod, for da jag verkligen letar, inser jag att det finns alldeles for fa. Antingen gor de nagon konstig grej med ogonen, eller sa drar de daliga skamt. Om pojkarna ar helt perfekta sa har de formodligen redan flickvan... Eller pojkvan. Visserligen kan man saga att jag far skylla mig eftersom jag gar ut pa La Villa Rouge - en av sodra Frankrikes mest kanda Gayklubbar - men anda. Lite markligt kanns det ju nar killen jag pussar pa munnen gar hem med en valdigt snygg kille vid kvallens slut.  

Jag letar efter bloggar. Valskrivna sadana. Jag har hittat en som jag inte kan motsta trots att jag onskar att jag kunde.
fanatismen lever. Om jag hade en anonym blogg skulle jag ocksa skriva att jag tog kokain och skar mig sjalv for att vacka uppmarksamhet. Jag tycker inte alls om personen som skriver. Jag fortsatter trots detta att lasa och latsas som att mannen bakom inte finns. Det ar underhallande. Som att se pa en Pulp Fictionfilm. Jag haller visserligen for ogonen nar han sprutar in kokainet i armecket, men darefter ler jag imponerat at Samuel L Jacksons och John Travoltas underbara konversationer. Dessa man som ager varlden och ar tuffare och mer intelligenta an sjalvaste Al Pacino i Scarface. Jag alskar Quentin Tarantino. En halvtimme efter filmens slut foraktar jag allt som har med vald och droger att gora.

image42

Jag ar som att litet barn som inte vill ga och sova. Jag vill inte stada lagenheten som jag egenligen borde nu nar min kombo ar borta over helgen, jag vill inte fortsatta epillera mina ben som jag borjade med igar och jag vill inte skriva blogginlagget som aldrig verkar ta slut. Allt jag vill ar att titta pa Man Stroke Woman (Walk In the parc, How women get way with farting (jag ogillar verkligen att lagga upp fishumor pa min blogg, men det ar for roligt) hela natten. Och mysa...

Om det nu hade funnits en oversattning av ordet mysa pa franska, sa hade jag kunnat skriva detta inlagg pa franska. Rent hypotetiskt da skulle aven nagon mysig fransman kunna lasa mitt desperata inlagg och hjalpa mig! Men nej. Jag ger upp. For ikvall atminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback