latsas vara vuxen

Igar hade jag en mogenkvall. Da min rumskamrat gick pa rockkonsert ville jag gora nagot annorlunda. Favoritklubben La Villa Rouge ar anda inte vard 15 euro pa fredagar, sa en kvall pa halvfart rackte efter en slitsam vecka i danssalen. En van vid namn Anthony bjod mig att gora honom och annu en tjej sallskap pa middag, nagot som jag fortfarande inte riktigt forstar da denne Anthony inte riktigt ar en van, utan nagon jag traffat en gang for tva manader sedan da vi var ute for en aperitif en fredagseftermiddag med ett gang andra. Anthony hade da dessutom flickvan, men for att ga ut och ata middag en kvall som igar borde mer vara en dejt an ett tillfalle att ta med en annan tjejkompis. Vad vill han egentligen?

En trekant, dumdum. En trekant.

Hur som helst passade detta relativt daligt for min del, som efter ytterligare ett pass i danssalen redan hade atit.  Och framforallt da jag i ett forsok att vara kreativ hade blandat tonfisk och tomatsas vilket inte var en alltfor god kombination. Maltiden tvekade atskilliga ganger innan den till slut lyckades ta sig nedfor strupgangen. Anthony insisterade dock och sa att ett glas kunde jag allt fa ner. Tack och lov att jag redan hade atit da restaurangen visade sig vara en japansk sushibar. Ett sushifan hade alskat stallet. Jag var nojd med sallskapet.

Det var en trevlig tjej och en trevlig kille med aldrarna 26 respektive 28. Framforallt vaxer stoltheten nar det franska spraket racker for i princip hela kvallen. Efter maltiden vandrade vi vidare till en riktigt flashig bar dar vi bestallde in en flaska alldeles for gott vin. Det var langesen det var sa gott att dricka vin. Det var langesen jag drack fyra glas vin. Uppenbarligen, da jag hade huvudvark imorse.
image42

Kommentarer
Postat av: Paulveronika

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback