Lange leve revolutionen

Nar man talar om trollen sa kommer de.

Jag var pa dejt igar. Dagen innan ocksa. Den lycklige (jag skulle dock inte vara sa lycklig med ett sadant namn) hette Vivien. Trots att jag har borjat hanga pa gayklubben La Villa Rouge ar Vivien av maskulint kon. Lagom manligt namn... Det ar dock sa de kallas harnere. Jag kanner till och med en snubbe som heter Lilian. (ah, Lilian, Liilian!)

Hur som helst. Denna Vivien ar fransman vilket innebar att han inte borde forsta ett ord av  vad jag skriver i bloggen, men vart underbara Google har saklart tillverkat ett system dar man kan oversatta ord for ord. Dessutom finns det ju de uttryck som ar relativt internationella. Till exempel sexuellt frustrerad Lotta som han var snabb att papeka. Jag hoppas bara att han inte oversatter, for nu gott folk ska jag beratta varfor det inte blir nagra fler dejter.

Forsta dejten var supertrevlig. Vi spelade biljard och jag forlorade. Han foljde av nagon marklig anledning med nar jag handlade mat efterat da jag fick skammas for mina skumma matvanor. Ja, jag tycker om burktonfisk... Nar vi skildes at fick jag en lite for slemmig kyss. Fast det var fortfarande bra.

Andra dejten skulle vi ga pa rockkonsert dar nagra av hans kompisar spelade. Pa vagen dit borjade vi diskutera politik, da han forklarade att han var en av de drivande som utgor strejken och blockaden for universiteten i Frankrike (revolutionens Frankrike ar ingen myt. De strejkar konstant, de ar aldrig nojda och de ska konstant slass mot regeringen). Han rostar kommunistiskt. Nar jag berattade att det partiet jag rostar for i  Sverige skulle motsvara Sarkozys hoger gav han mig ett par varnande ord for att saga det hogt pa konserten.

Val framme finns dar ett gang ungdomar och mer tydligare estetfolk far man leta efter. En del var tlll och med barfota! For ovrigt var det dreadlocks alternativt lockiga kalufser som regerade. Vid porten till konsertlokalen mots vi av en varmt stickande svettlukt som ar betydligt starkare an den som jag kanner i danssalen nar luftkonditioneringen inte fungerar. Ovanfor scenen, dar nagra lirare lirar helt ensamma i det rus som inte kommer fran alkohol, hanger den franska flaggan med ett stort A som i Anarki paskrivet.

image46

Intressant. Jag dejtade en anarkist. Och pappa som sa att enbart lakare eller jurister duger at mig.

Jakten fortsatter.


Kommentarer
Postat av: Mr X

Väldigt roliga historier från din vardag!

2007-12-01 @ 17:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback