extraknack

Denna vecka har vi lov fran dansen. Inte for min del dock, som faktiskt har hittat lite extrajobb pa en pizzeria. Det gor gott i planboken. Chefen ar dock alla mardrommars chef. Speciellt om man ar halvbra pa franska och han har en italiensk dialekt som jag inte forstar. Dessutom ar talamod nagot han helt saknar. Attans. Men det sitter bra i planboken. Riktigt bra.

'suck' Inget ar som gamla hederliga Score. Restaurangen dar jag jobbade i Karlstad. Pizzerian forverkligar alla fordomar man har om utlandska restauranger. Med kackerlackor och andra kryp i koket. Dessutom detta snuskiga fenomen med disksvamp. I Sverige anvander vi diskborste, for att det ar ackligt med svamp. Icke-svenskarna svarar att det ar likvardigt mellan svamp och borste varpa jag fragar varfor de inte stoppar samma svamp i munnen dag efter dag for att borsta tanderna.

Nar jag ska torka ytor och fragar efter diskmedel, svarar de att jag ska anvanda papper. Nar jag fragar chefen efter nagot annat sa svarar han "Vad vill du??"

Daremot alskar jag att vara sa fruktansvart trevlig som man ar pa franska. Goddag herrn. Hur mar Ni idag? Fjask fjask... dricks dricks. Mitt jobb ar inte att dela ut mat. Mitt jobb ar att vara den perfekta servitrisen, svarmorsdrommen, dottern och flickvannen (och sa kom det igen, jag ar inte desperat... hur kan ni tro det??)...

Jag har redan fatt erbjudande att vara nakenmodell for konstnarer samt att vara tallrik till en portion vispad gradde. Tack, men nej tack.

Kommentarer
Postat av: Old classmate

Hehe, Lotta du är för go. Saknar dig!

2007-11-02 @ 22:01:09
Postat av: Maui

Men Lotta... Jag tycker absolut att du borde vara nakenmodell. Du är ju Daimen! It's perfect, remember? :D

2007-11-06 @ 16:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback