Viktoria Silverstedt

Eftermiddagarnas tv-program ar precis lika daliga i Frankrike som i Sverige. Det handlar om ordlekar. En dag nar jag zappade i soffan fastnade jag framfor Lyckohjulet. Ett ordleksprogram som gor svenska Ordjakten till ett program av varldsklass. Fjantigare show far man leta efter. Det fanns en manlig programledare, en liten hund som programledaren lekte med, och en blond bimbo som gick fram och tillbaka framfor tv-skarmen med det aktuella ordet. Och tro det eller ej gott folk, men denna blonda bimbo var Viktoria Silverstedt! Ikladd en guldig klanning - valdig kort och valdig urringad flinar hon at programledarens lekar med den lilla terriern. Snacka om att ga ner sig.

I Montpellier finns det en kille som ar valdigt cool. Min rutinerade rumskamrat Sarah pekade ut honom forsta dagen pa stan. Han har enormt krullhar, och ar valdigt lang. Hon berattade om honom och sa att han ar killen som har solglasogon pa sig pa nattklubben. Dessutom gar han ofta omkring med gigantiska horlurar - pa nattklubben. Varfor inte ocksa en CD-spelare och en basketboll. Alla har vi olika accessoarer. I fredags sag jag honom igen. Han ser inte alls dum ut. Men solglasogonen i hogsta hugg (men basketbollen hemma). Lotta var alert med att florta, men bara lite! Efter en tid pa dansgolvet kanner jag en hand ta tag i mig...
     - Quand esc-ce que on cocher ensemble?  =  Nar ska vi ligga med varandra?
Jeeses... For all del. Basketbollar som accessoar, men raggningrepliker som det. Snacka om att jag borjade tveka pa min franska... Men den svek inte. Jag horde ratt. Hur som helst. Det blir inget.

Jag har kopt nya skor. Jag har varldens ackligaste blodblasa pa halen. Det gor sa fruktansvart ont. Men satan vad snygga skor jag har;)


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Lotta!
Stackars dig med så snygga skor!
Men - håll ut - ! Compeed skavsårsplåster är på väg. De är nedpackade i pappa Leifs bil och befinner sig idag någonstans mittemellan Karlskoga och Montpellier!
Kram, mamma

2007-05-17 @ 13:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback