Dessa stora svara beslut

De sager att jag ar ung, de sager att jag inte behover stressa och de sager att jag har hela livet framfor mig. Men jag tror dem inte. Jag har inte den kroppen jag har idag om fem ar. Om fem ar kommer det vara for sent att dansa.

Jag har tagit ett sabbatsar fran mina studier for att gora just detta. For att dansa - och leva ut min passion. Efter det vantar Juridikum i Uppsala. Men vad ska jag gora i host? Jag vill inte sluta dansa, nagot som jag inte kommer kunna fortsatta med som nu nar jag flyttar till Uppsala. Jag vill dansa.

Samtidigt saknar jag skolan. Dessa intressanta diskussioner, losa problem och alla manniskor i den miljon, men jag vill heller inte forlora franskan.

Just nu dansar jag pa Epsedanse har i Montpellier. En dansskola som ar helt galet bra. Jag kan dock inte vara dar sa ofta, da det ar svart med scheman nar de utbildar sig professionellt och jag bara tar losa kurser, men jag behover mer! Jag vill mer. Min balettlarare fragade mig igar om jag ville stanna nasta ar och gora utbildningen. Tva dagar efter att tanken dok upp for mig ocksa. Jag vet inte vad jag ska gora. Utbildningen ar dyr, men den lockar. Detta skulle innebara ett ar borta fran Sverige. Detta kraver en finansiell losning.

Dessa beslut, denna framtid. Svart, konstigt och odesdigert. Det ar dags att ta ett beslut. Borde jag gora mig en karriar sa fort som mojligt? Ska jag ens vanta?

svaret finns dar... en dag kommer det till mig.

Kommentarer
Postat av: mamma

Endast du fattar de stora besluten om ditt liv. Du bestämmer. Att dansa är just nu nember one i din tillvaro, därför ska du bejaka det. Ta en dag i taget med denna inställning - audition idag - ekonomi i morgon - vidare studier en annan dag. Allt löser sig då och vad som än sker så är det jätteroliga och otroligt utmanande spännande dagar som ligger framför dig. Trots mycket allvar så leker livet också. Du har en häftig vardag, och de intellektuella samtalen kan du föra med din mamma :-). Bestäm dig bara för att Juridikum ska få plats näste år i ditt liv så du vet det.

2007-06-23 @ 12:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback