Tampax

Franskan rullar vidare. Idag skulle jag beskriva Jaque Chirac pa franska och gissa vad gott folk - jag lyckades. En sak ar saker och det ar faktumet att det ar betydligt enklare att forsta an att prata. Hela lektionerna ar pa franska sa jag lar mig massor.

Igar var vi pa stranden. Det var jag, tysken, en italienska, en mexicanare och en helt underbar amerikan. Han ar en forna radiopratare och har den grymmaste amerikanskan nagonsin. Han ar dessutom kunglig pa att imitera dialekter, sa det var som att ha kocken i Southpark med oss som underhallning. VI lag dubbelvikta av skratt hela bunten. He is named Greg, I like Greg.

image34 

Det var tydligen fel i informationen gallande mina rumskamrater. Den ena ar Sarah fran England, men den andra kommer fran Sverige och kommer nasta vecka. Jag ska dock forsoka prata engelska och franska anda. Sarah ar helt underbar. Supersupersnall.



Nagot som jag funderat pa har i Frankrike ar huruvida fransman tvattar sina hander efter toalettbesok. Det finns namligen i princip aldrig handfat i de franska toaletterna. Ibland finns de i ett rum intill, men fortfarande inte alltid. Mysterium...

Att handla mat tycker jag inte heller om annu. Jag vill ha de svenska markena och den svenska maten! Forsta gangen jag skulle handla sa fick det bli ravioli. Andra gangen fick det bli - Ravioli! Och man kan inte kopa diskborstar, och man kan inte kopa tamponger. De kor med det forbannade tampax, Tampax? What the fuck is tampax? For Er med mensfobi var mitt inlagg slut har. For Er andra kan jag beratta att jag offrade ett halv paket for att klura ut hur dom dar grejorna fungerar. Men i ett land utan handfat kan till och med jag acceptera denna lilla sak som varken syns eller kanns, och kommer med ett behandigt handtag!

image36Sparvagnen... Har du tvattat handerna idag?

Nu ska jag sova allesammans. Jag har sovit totalt sju timmar de senaste tva dygnen. mmm... underbara liv som utbytesstudent...


Kommentarer
Postat av: malin

va härligt det ser ut :) kul att du verkar trivas!

2007-03-13 @ 21:58:31
Postat av: Oleingeborg

Great site. Keep doing.

Postat av: Oleingeborg

Great site. Keep doing.

2009-05-13 @ 10:11:06
URL: http://oleingeborg.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback