Jag vill ha en smakad latte!

Nu är jag äntligen pa äventyr i stora vida världen. Jag trivs. Den stora chocken kom när jag var ensam pa den engelska restaurangen och kände lukten av cigaretter. Märkligt. Jag trodde att Sverige inte skulle vara mer moderna än det stora UK. Nu är jag i Montpellier och här röks det överallt. Cigarettrök i all ära. Man slipper prutt och svett, men mitt har luktar inte rosor idag vill jag lova.

image33

Min första stora tabbe var pa flygplatsen... Jag dricker inte kaffe. Jag är inte tillräckligt vuxen än tydligen. Sa, koffeinvarianten i tablettform, alternativt med massa mjölk och socker far räcka för min del. Hur som helst bjuder de inte pa koffeintabletter pa Starbucks Coffeeshop, sa en smaksatt latte fick det bli.
Hello! I would like to have a tasted caffee lattee.

Montpellier är för övrigt en väldigt vacker stad med underbara byggnader, vackra, smala, unga människor, mode och hundbajs. Tydligen fungerar det franska samhället sa att hundars värde väger mer än människors värde. En människa som blir arresterad kan därmed inte aka in i fängelse om densamme äger en hund. Sa fransmännen skaffar hund, later den springa löst och plockar inte upp bajset.

Slutligen har jag blivit kär i en tysk blond snubbe, som har  flickvän. Typiskt. När jag sticker till Frankrike för att spana fransmän, sa hittar jag en blondin som ser svensk ut.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hejsan Lotta. Ville bara önska dig trevlig vistelse i Frankrike och hoppas du får en upplevelse för livet =) //Henrik (Hoppas du vet vem jag är denna gången hehe)

2007-03-07 @ 16:38:59
Postat av: Borg

Hoppas du får det så bra i la france nu Lotta!
Kramar!

Postat av: mamma

Tänk att jag var den första att få de tre orden som jag läste i ditt mail idag. Jag känner mig otroligt smickrad:)
Jag älskar dig också! Puss och kram!
Din mamma

2007-03-10 @ 11:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback