terroristerna från grums

Ytterligare en helg har passerat då Lotta var ledig från bloggen. Hon hade ersatt skriverier med att vara cancandansös. Jiiha!

cancan

Jag älskar kommentarer till min blogg. Ibland blir jag dock konfunderad när jag inte har en aning om vem som skrivit dessa. Den här gången var det Henrik. Han hade tydligen läst blogginlägget dream on baby som jag skrev senast och skrev att jag angående min tisdagkväll på score hade glömt att nämna de aspackade killarna i hörnet. För all del Henrik. De borde jag såklart ha nämnt.

Tre killar anlände till score redan innan jag hann starta mitt pass. De hade tydligen druckit en stor strike. Ett gigantiskt rör med fyra liter starköl. På tre killar. De höll till vid bowlingbanorna. Strax kom de och ville ha ett biljardbord och ytterligare ett rör. De blev aningen runda om fötterna, men till synes ännu tämligen balanserade, så när de skulle komma och beställa en ytterligare stor strike denna tisdagkväll fick de sin vilja igenom. Vi blandade dessutom iordning tre sexor drinkar åt herrarna.
Detta gott folk är bakgrunden.

Resultatet är en tjugoårig kille som ljudligt varnar för anfallande krokodiler. När jag sa att han skulle ta sig samman innan han blev utkastad, svarade han lugnt och sansat att - Det är ingen som lever upp till namnet terrorist längre. Men det är jag som är terroristen från Grums. Förnuftigt fortsätter han - Jaa.... jaa... och nickar instämmande. Till slut gick de hem utan sina kvarglömda mobiltelefoner.

På tal om grumsbor. Hälften av Scores personalstyrka verkar komma från Grums. Och jag trodde att jag var en lantis som kommer från Karlskoga. Hur som helst. Det finns inget ord som heter Kôckel. Något som grumsarna anser ha densamma betydelsen som klump. Snökôcklar är ett fantasiord som ni har kommit på. Sorry grums;)

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hehe jasså satte jag myror i huvudet på dig nu =) Kan säga att jag brukade vara Lisas henrik så kanske du kommer på vem jag är. Var inte meningen att vara så hemlighetsfull. Kan även tillägga att sista stora striken tänkte de skänka till mig då de frågat alla om någon drack öl.

2007-01-22 @ 00:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback