som en fisk. ungefär

Jag hade en diskussion med en nära vän. Han behövde ett råd av Mig som är så ofattbart förnuftig i alla lägen. Situationen var den att han hade kontakt med en tjej som verkligen ville ha honom. Han själv var däremot inte alls lika sugen. Frågan som ställs till mig var:

- Är det min skyldighet som kille att sätta på allt som inte har tre ben?

Jag måste tyvärr erkänna att frågan är befogad. Tänk för en tjej att få nobben. Tanken känns ju inte lika bekant som att en kille skulle få nobben. Hur som helst gav jag svaret till min kära vän, att Nej. Du behöver inte sätta på henne.

I mitt förra inlägg skrev jag om att jag låg och sprattlade i botten av något för att det skrivna var så dåligt. Jag kände ett behov av uppföljning, vilket resulterade i sprattel i simbassängen två dagar i rad. Tro det eller ej - men jag kunde hålla mig vid ytan hela tiden. Jag blir så trött så Sundstabadet. Det finns en liten 25-metersbassäng där 100 000 invånare förväntas samsas (ana symboliken).

När jag ska simma och det är trångt får jag en fruktansvärd prestationsångest. Jag måste simma fort för att jag inte ska hamna efter. Istället simmar jag så fort att jag hamnar före simrytmen och de jag simmar med tror att jag simmar så fort som jag tydligen gör, fast jag inte orkar. Mina simkamrater väntar in mig för att jag ska hinna ikapp, medan jag nästan tar livet av mig för att de tror att jag är så snabb! Jävla förväntningar. Jävla prestationsångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback