Filmrecensenten Almström

Ja, för all del - Nauclér Almström - om det ska vara så förbannat petigt. Men vet ni vad gott folk? - Det är det inte!

filmer

Så. Container var Lucas Moodyssons uppföljare till Ett hål i mitt hjärta. Från de första fem sekunderna var det förmodligen den snuskigaste filmen jag sett. En snuskig röst berättar medan en snuskig kille på en snuskig svartvit filmduk klär sig i kvinnokläder och ålar sig på golvet. Resterande 1 h och 11 minuter fortlöper filmen på samma sätt. Jag är dock en bloggare, jag faller för en sådan simpel sak som ord - och dessa ord fångade mig. 20 minuter av filmens mitt sov jag mig igenom. Jag tyckte trots detta att filmen var... ganska bra. Jag kunde till och med följa handlingen. Om det ens existerade någon? Vill du vara svår och konstig. Berätta hur du älskar den.
Jag ä...är osäker.

Jag beställde hem filmer från internet. Bitter moon bland annat. En film som jag av en slump hamnade framför för cirka fem år sedan och som har hållit mig längtande sedan dess. Den handlar om sado/masochism. Emmanuelle Seigner spelar sin roll fantastiskt. Jag brukar säga att gränsen mellan kärlek och besatthet är hårfin. I den här filmen är det uppenbart. Kärleken är övergående. Fem års fantasier och höga förhoppningar och trots detta är jag efter min återförening med favoritfilmen helt uppfylld av den.

(som en liten parentes så kan jag informera Er allesammans om att jag sticker till Frankrike den 4 mars för att stanna i fem månader)


Kommentarer
Postat av: Erlandolea

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback