åh, snälla, gumma mig mera

Karlstadborna är ett alldeles speciellt folk. Här gummar man varandra till höger och vänster. Jag tycker om att bli kallad för gumman. Jag blir genast så mycket sötare när jag får en släng gumma i ansiktet. Omedvetet anstränger jag mig genast för att smeknamnet ska passa mig så bra som möjligt och börjar le och blinka med ögonen. Oj. Jag kanske inte lyckas, men det gör inget.

Jag är kär (de som känner mig suckar för att denna kommentar är någon som jag fäller omkring tio gånger varje dag). Mitt offer denna gång är Peter Wolodarski, journalisten från Dagens Nyheter. Jag är ett stort fan av hans artiklar. djuupt... Men så djup är man normalt sett inte på nyårsdagen - ni vet. Trots detta såg jag ett politiskt debattprogram under en hel timme igår. Programledaren var såklart min underbara Wolodarski. Han är såå fin. Jag har blivit besatt av hans ord.
Wolodarski

Nyår var bra. Jag trodde att mitt flaxande med lösögonfransarna skulle ta mig halvvägs in till Waynes Coffe, men telefonen verkar död. Damn.

För övrigt vill jag bli lämnad i fred. Get off me. Tack allesammans.

ps. Hur kan man fastna för nån som särskriver jätte och bra och stavar utropstecken med två utropstecken och en etta?

Kommentarer
Postat av: Helena

God fortsättning! ;)

Sorgligt nog (?) kan de flesta av oss inte bestämma vem vi ska bli kära i... härligt att inte kunna sätta ord på "det" egentligen...! Vissa saker bara "är"... right? :P

Själv är jag ju i grunden Kd-bo och vet vad du menar med "gummanuttrycket". Är de inte jämt görgoa där borta i Värmlands hjärta? ;)

ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback