små berättelser om versus

Jag älskar ordet versus. Så här kommer det:

Elak versus mer elak (en överhörd konversation)
Elak: Jag tål henne inte! Hon måste vara helt värdelös.
Mer elak: Men sluta vara så taskig. Bara för att hon ser lite missbildad ut behöver inte betyda att hon är det.

Goda versus dåliga nyheter
Goda: När jag, efter att ha undervisat balett i Örebro, skulle tillbaka till Karlstad gick bussen 21.20, vilket innebar att jag måste byta buss i Karlskoga och är framme i Karlstad 00.00. Tre jävla timmar för att komma hem. Som tidsfördriv gick jag till resecentrum bara för att vänta in bussen. När jag skymtar de stora skyltarna ser jag buss nummer 845 - direktbuss till Karlstad. Wee! Lotta hoppar och skuttar sin väg till bussen och är framme 23.
Dåliga: Kalla mig klantig. Jag lyckades krossa 37 tallrikar på jobbet häromdagen. 120 kronor styck kostar de. 4440 hamnar alltså prislappen på. Jävla skit. Jag kommer få jobba gratis i ett halvår

Nu är flyget till Frankrike bokat!

Kommentarer
Postat av: Paulagnete

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback