Sagor från Cypern

Dom säger att man ska dela med sig av både goda och dåliga erfarenheter. Idag blir det lite mindre bra.

Jag hade förträngt berättelsen från Cypern innan Maud kom och påminde mig. Under den här perioden av mitt liv utsågs jag till klassens klant.

Första dagen vi låg vid Kalypsopoolen i partymetropolen Ayia Napa var hela Karlskoga samlade. Vi njöt av solskenet, det faktum att vi hade kommit bort från skolan samt att ännu fler klasser hade valt just vårt hotell att spendera sin klassresa på. Dessa klasser innehållande riktigt många hetingar.

Hetingarna var mitt inne i ett volleybollspel i vattnet, när jag plötsligt ser bollen komma farande åt mitt håll. Jag står fortfarande på poolkanten och inser att jag nu har min chans att imponera på snyggingarna.

Iklädd min alldeles nya bikini går jag självsäkert mot bollen som fortfarande ligger i vattnet och ser i mitt huvud hur jag smidigt sparkar bollen tillbaka till snyggingarna. Hela poolen verkar hålla andan då jag med min fint sträckta balettfot sparkar mot bollen i vattnet, missar bollen och med att plask, så att inte en människa längre är torr, själv rasar ner i vattnet.

Man hinner tänka fantastiskt mycket under en sån kort tid under vattnet. Ska jag säga något när jag kommer upp igenom vattenytan? Ska jag komma upp från vattenytan? Folk kommer att skratta. Ska jag låtsas att jag drunknade så att de får hämta mig med ambulans?

Jag kom upp ur vattenytan. Med hår i ansiktet. Folk skrattade.

Den andra sagan handlar om kvällen. Vi skulle ut på krogen - som alla kvällar och jag hade precis gjort mig snygg i min nya solbränna, lilla partytoppen och den korta kjolen. Med hakan nästan skrapandes i taket gick jag ner till hotellbaren för att köpa alkohol. Jag gick raskt förstås (jag var ju en av Pussycat Dolls tjejer i Don't cha och måste hålla takten... förstås). Inne på affären finns massa folk som laddar upp för natten när jag ska göra min entré. Jag springer in - men kolliderar med de ytterst välputsade glasdörrarna och spräcker hål på min Pussycat Dollsdröm. Folket därinne vänder sig mot varandra och skrattar. Jag lämnar affären med några Smirnoff Ice och en bula på pannan. Kvar finns foundation och läppglans på dörren samt partymänniskorna som fortfarande skrattar.

Kommentarer
Postat av: Maui!

Lotta, du är så otroligt rolig. Jag kommer sakna dig! :( Men på lördag ses vi iaf!

Postat av: Anonym

haha, om jag skämdes för dig då lotta=)

2007-02-22 @ 21:09:10
Postat av: Åsa

haha, om jag skämdes för dig då lotta=)

2007-02-22 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback