överallt hånglas det

I alla hörn och kanter. Damn. Har alla förhållande numera? Jag tror jag ska bli en sån söt tjej som killar vill ta hand om. Pyttsan. Däremot hade jag en diskussion med en kompis igår angående min Frankrikeresa. Hon berättade att hon skulle sticka direkt om hon inte hade pojkvän. Då blev jag helt plötsligt glad att jag var utan. Samma tjej utbrast till James Blunt - You're beautiful hur hon också ville ha en låt skriven om sig. Blä! Nej, tack, ingen poesi för min del. Jag är hellre en eyefucker, än har ögon "med den blåa färgen som när man ser upp från en pool", som någon en gång sa.

För att byta samtalsämne, måste jag erkänna att vår nya skolminister Jan Björklund är min stora favorit. Hans åsikter om att gymnasieskolornas olika nischer är alldeles för många håller jag med om till fullo. Som om samhällsvetenskapliga programmets elever skulle bli journalister bara för att de läst Media. För all del, det kanske stämmer för vissa, men den stora massan?

Det värsta är de individuella valen. Exempelvis på Handelsprogrammet; Telefonförsäljning 50p. "Hejsan, mitt namn är Kurt och jag vill sälja kalsonger", Hur svårt kan det vara? Alternativt för Hotell och Restaurangprogrammet; Servettvikning 50p. Tyvärr var vi inte bättre på Naturvetenskapliga programmet; Massage och Avslappning 50p. Enbart en bortförklaring för att hormonfyllda ännu oskulder till pubertetsmonster ska kunna klämma på varandra.
pubertet 
Har jag inte rätt?

 - Joo, Lotta. Som alltid har du rätt

Kommentarer
Postat av: malin

haha du är så kul :D

2007-02-06 @ 14:57:43
Postat av: Anonym

vilken tönt du är

2007-02-06 @ 17:12:18
Postat av: Helena

haha vad är det för fel på att klämma på varandra, tänk att dessutom få göra det på skoltid! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback