Närke versus Värmland

Idag var Malin och Johanna från Karlskogarevyn i Karlstad och hälsade på. Grymt sköna tjejer med en närkingska bredare än... bred? Det blir avsked efter avsked...

Vi pratade om samhällen i Örebrotrakten. Malin hade en vän i Odensbacken. När hon var på besök föreslog hennes väninna att de skulle gå till pizzan (det fanns tydligen bara en i Odensbacken). Frågan är då vad som skulle hända nu när ytterligare en pizzeria har öppnat i Odensbacken. Tänk om nån ny människa kommer och föreslår att de ska gå till pizzan och vederbörande avser fel pizzeria. Det är inget problem, menade Malins väninna, Här i Odensbacken vet jag vart alla går.

Strax bytte vi samhällen och hamnade i Pålsboda. Johanna förklarade att Pålsboda var snäppet mindre varpå Malin protesterar.
 - Pålsboda har ju åtminstone ett centrum.
 - Och vad skulle det vara?
 - Men du vet... Där vid kiosken!

Imorgon är det avskedsfest på Score. Då ska jag bjuda på tårta. Det uppstod dock ett problem vid beställningen.
 - Hejsan, jag skulle vilja beställa en tårta... fast... jag tycker ju inte ens om tårta, så jag vill ha något annat!

Kommentarer
Postat av: Tarjeinikita

I kinda like it. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback