i jakten på att vara intressant

Jag lyssnade på p3 igår (vilket jag iofs gör varje dag). Det var relationsrådet, dit radiolyssnarna ringer in och berättar om sina problem. Igår pratade de om sina desperata försök att spela upptagen inför sin nya partner. Patetiskt kan man tycka, men vem vill svara "Ingenting" på frågan vad de gör? Vi vill inte verka ointressanta och lata helt enkelt.

Jag är likadan. När någon frågar vad jag gör omvandlar jag alltid "ligger och inspekterar min navel" till något mycket mer intressant.
Jag kom nyss hem från jobbet (trots att det var fem timmar sedan) 
Jag har just städat huset.
Jag håller på att snickra en soffa.
Jag räknar på botemedlet till HIV.
 
Vita lögner är okej.

Jag ser hellre en liknande vit lögn än att hålla fram att man inte gör något alls. Då förstår man åtminstone vikten av ett intressant liv. Så det är idealet? Eller?

Det beror på. Jag hade en diskussion med en väninna. Han är helt underbar, Lotta och vet du vad? Han gav mig sin macka!

En annan diskussion. Vi pratade om hur den perfekte killen skulle vara. Alla höll med om att det yttre inte är det viktigaste. Det vi faller för är gester, hans röst, sätt att tala, varpå den blonda av oss rynkar alltmer på näsan.

 - Visst tjejer, utseendet är inte allt, men jag vill inte gå hem med en tjockis direkt.

Kommentarer
Postat av: Helena

jag lyssnade också på programmet. jo, vita lögner är säkert ok i vissa situationer men kan man göra ingenting? alltid gör man någonting, vissa är skickligare på att få det att låta intressant än andra... ;)

Postat av: Anna-Maria

haha, skräll att du lyssnar på P3 ;P

2007-02-10 @ 10:35:30
URL: http://annalindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback