Bää, sa fåret

Under hela min gymnasietid blev jag kallad "dumdum". Kärt barn har många namn, säger man, så bruntunga var ett alternativ till det förstnämnda. Då kan man också fråga sig var betygen kom ifrån. Bruntunga förmodligen - då dumdum inte kunde framkalla dylika.

Dumdum kom ifrån en rad misstag och missförstånd. Q  =  C*U. C!    (varning för internt skämt)

Ett annat misstag var då vi diskuterade djurs läten, varpå Maud frågar vad kalven säger. Jag svarar lite smått nedlåtande "Bää". Både Maud och Sara ser frågande på mig. Jag är helsäker på min sak. Självklart säger den lilla kalven Bää. Idioter. Sånt lärde jag mig på dagis. - Dumdum!

Igår innan jag uppträdde på en 40-årsfest åt jag på restaurang. Jag läste i menyn om marinerade lammbitar. mmm... När jag sedan fick min mat smakade det får. Blä. Jag tycker inte om att käka får. Mina vänner ser frågande på mig (ungefär som Sara och Maud gjorde) och förklarar att lamm faktiskt är får.

Jag hade en annan bild i min fantasi.

Kalv...Får?

Lite fler saker som jag har lärt mig under min gymnasietid är att kaniner inte säger "rabbit", samt att ormar inte säger "grr".

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, det kommer jag ihåg :D

2007-02-12 @ 11:30:22
Postat av: Maui!

Haha, du är ju bara för lustig! Innebär det här att jag faktiskt får kalla dig för dumdum? :) På lördag blir du invaderad!

Postat av: Michaelmathilde

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2010-02-22 @ 10:31:45
URL: http://michaelmathilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback