examen. som taget ur en film

Idag hade vi var examen. Den var i tva delar. En del dar vi skulle visa en koreografi fran danslektionerna, en del dar vi skulle ha gjort en egen koreografi. I koreografin som vi lart oss var vi tva och tva och i den andra var vi ensamma famfor en jury bestaende av tio personer.

Hemska jury. Hemska examen.

I danssalen bredvid varmde vi upp samt ovade infor de olika momenten. Var och en fick mojlighet att gora ett genomdrag av sin egna koreografi, nar alla andra sag pa. Jag var sa fruktansvrt nervos. Alla tanker exakt samma sak och alla ser exakt samma saker.

Han stracker inte pa sin fot tillrackligt.
Hon tar inte ut sina rorelser.
Det dar skulle jag ocksa kunna gora.
Jag tycker inte om musiken.
Undrar om jag ar lika bra som henne?

Samt denna hemska tystnad som intrader efter att man visat sitt nummer. Man gar andfadd och hamtar sin CD. Det ar alldeles tyst.

Hur som helst. Nu ar det over. Det gick relativt okej. Mitt solo gjorde jag till (hall i er)
KENT - Utan dina andetag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback