change of heart

Förra gången jag la mig i sängen för att sova... somnade jag på en våt kudde, och tänkte att nästa blogginlägg kommer bli ett sorgligt inlägg om att jag saknar min tatuerade chilenare och jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden så allt han sa var osagt... Men dagen efter när jag kom till jobbet så var det stjärnor överallt och julstämning som aldrig förr! Det var dags för årets första julbuffe på score.

Dagen var som alla dagar (dock utan de heta praktikanterna) och när kvällskocken kom lovade han att jag skulle få äta av julbordet om jag var jättesnäll mot honom hela kvällen.

Så snäll har jag nog aldrig varit... vissa kanske skulle kalla det fjäsk, men det slutade lyckligt med både lussebulle, skinka och russin och mandlar med glögg i... Jag levde i en eufori med ett leende från öra till öra hela kvällen:D

På två dagar nu, har tre bilmekaniker flörtat med mig. Vadan detta?? Har jag blivit en magnet som enbart drar till sig bulthänder? Eller så är jag en skrothög som de bara väntar på att renovera... ojoj... långsökta slutsatser. Jag ska börja plugga. Lära mig tyska, spanska och kanske franska:) Då får jag annat att tänka på än varför jag fastnar hos bilmekaniker...

Jag är en ordpolis. Jag tycker inte om när man talar om sig själv som "man"... Det ser jag som dåligt självförtroende. Sen heter det "jag är större än du" och inte "jag är större än dig".
Framförallt hatar jag ordpoliser. Därför lever jag med mina domar inombords.

Nu ska jag simma. adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback