vinterland

Någon har sockrat världen. Temperaturen kryper neråt och vinterkänslorna väller fram.
VInterland
Glitter.

Jag älskar mitt rum i Karlskoga. Fast jag älskar snarare julstjärnan som finns i mitt rum i Karlskoga. Den sprider det perfekta ljuset som framkallar minnen från barnatiders jular. Jag vill ligga i mitt rum och stirra på stjärnan till tjugondedag Knut. Får jag det?

Jag var på julbord på Loka Brunn igår (och ja, det går att köra dit på 19 minuter), med den bästa släkten. Så som vi alltid gör.

Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan,
glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan.
Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen,
krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen.

Kommentarer
Postat av: Hermanndiana

Great site!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback