underbara väder

I måndags skulle jag på anställningsintervju på Wear It. För att vara på en klädaffär vill man såklart se rätt fräsch ut till intervjun, så jag gick upp två timmar innan det var dags, så jag skulle hinna äta en lång frukost, tvätta håret, torka och platta det, och överhuvudtaget ta det lugnt. När det var 20 minuter kvar besteg jag min cykel och gav mig ut i vad som visade sig vara en storm! Väl framme hade inte bara luvan blåst av håret, utan lossnade till och med från jackan i vindarna. Så det var det med plattat hår.

På tal om väder.

Typiskt svenskt 1.
Förra året i Februari var det många som var såå trötta på snön. De ville inget annat än att snön skulle försvinna. Är ni glada nu? Samma sak i sena Augusti. Ni var trötta på värmen. Det gick inte att vara ute i den fruktansvärda värmen. Tänk på det i Juni. Akta er för vad ni önskar nästa gång.

Typiskt svenskt 2.
I helgen när jag var med en kompis kommer tre rockare in. Två rock'n'roll killar och en rock'n'roll tjej. De körde sin grej. Min kompis kommenterar rock'n'rolltjejens korta kjol. Den såg ut att vara i något svart latexmaterial. Rocktjejen hade superblonderat hår och decimeterhöga röda platåstövlar till. Lägg till Den snygga kroppen också.
Måste man fälla en dålig kommentar om det? Hon var ju faktiskt grymt snygg och hon var faktiskt rockare. Nej, U go girl! Svensken däremot, vill att alla ska se ut som prinsessan Madeleine. Blä.
rock vs tråkmadde

Det var allt.
Godnatt.
                     


Kommentarer
Postat av: Helena!

Våga vara osvensk...!!! hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback