Mats Nileskär... mmm...

Ja, jag går igång på skånska. Det finns en anledning till att jag är radioprataren Mats Nileskärs största fan. Mellan 22-00 söndagkvällar sitter jag klistrad vid radiokanalen p3. Vid andra tidpunkter lyssnar jag på webradiokanalen Din Gata i p3.

När vi ändå är inne på p3 kan jag ta upp något roligt. Häromdagen lyssnade jag på p3 Christer. Ämnet var att gråta varpå en Stina (nej, jag skrev inte upp hennes namn, och jag har ingen aning om vad namnet var. Vi säger Stina helt enkelt) ringer in för att berätta sin berättelse.

Stina skulle inom några veckor gifta sig. Då hon satt ensam i sin Fiat fantiserade hon om bröllopet. Hennes bästa vän Anna skulle såklart hålla tal. Och det var så vackert (fortfarande i hennes fantasi)! Anna berättade hur underbar Stina var, och vilken fantastisk vän hon alltid hade varit. Stina blev så rörd att hon började gråta i sin ensamhet. Det var lite roligt.

HomerYtterligare en radiolyssnare ringde in till programmet. Hon hade relativt lätt till tårar antar jag, för hon började gråta till ett avsnitt av Simpsons. Homer var ledsen och damen på telefon var sympatiledsen hon också.

åh vad romantiskt!
Jag är också ganska pinsam. Någon som såg Bonde söker i onsdags? När han friade - och hon sa ja? Och det var såå vackert! Och Lotta hade våta ögon.

Jag är sjuk. Någon - ge mig en kur! Min teori om att man ska skjuta upp/ ignorera sina sympton tills de går över funkade inte just nu... Så jag ska vara sjuk idag, så är jag frisk imorgon:) Perfekt!
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här var nog den mest negativa bloggen jag någonsin läst.. Hit återvänder jag inte. Jag fick jobbiga obehagskänslor när jag läste. är det något du tycker om?

2006-12-15 @ 17:16:13
Postat av: Eskilebba

Uno straise Qatro single sais, thanx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback