Fågelsång i rymden

FågelsångenNej, men Fuglesang. Jag och min far hade en diskussion om honom idag. Han ansåg att det är bra att människan åker upp i rymden och forskar, för att vi då går framåt. Jag anser att vi har fått storhetsvansinne och har ett behov av att veta allt. Vi kommer inte att chatta med våra fränder på Jupiter, så varför inte lägga all denna forskning på något som vi behöver istället? Jag skulle bli glad om vi hittade ett botemedel till cancer, aids, u name it.

Svenska Dagbladet hade en artikel om fågelsång, förlåt, Fuglesang. Han dräkt väger 140 kg och kostar 14 miljoner dollar. Barnen svälter i Afrika.
 - Folk undrar varför det blir världskrig.
 - Har folk hört talas om orättvisor?

( en sista parentes om Fuglesang. I SD stod det även att om Fuglesang inte skulle ha dräkten, så skulle hans blod koka. Nötter. Blod kokar inte, blod koagulerar. Nånsin hört talas om protein? åh vad trött jag blir)

Dessutom är jag grymt trött på Palemordet. Det borde ha preskiberats för längesen. Tänk hur många årslöner som de stackars skattebetalarna har skänkt till den förbannade (ursäkta ordvalet) Palmekommisionen. Det var 20 år sedan och hur många av dessa skattebetalare bryr sig egentligen längre? Nej. jag vet inte hur ni känner, men att betala tv-licens och se på CSI är spänning nog för mig.

(och ni som undrar, Nej! jag har inte betalat nån licens än, men när jag flyttar hemifrån ska jag)

Och sist men inte minst... Nåt som jag hållit hemligt länge, men nu måste jag erkänna.

         Jag går igång på skånska.

Kommentarer
Postat av: Maui!

Neeeeeeeeeerd! Haha.
Btw. Skånska?

Postat av: Jacobo

jag visste att du gillade mig, det visste jag hela gymnasiet.

2006-12-15 @ 14:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback